Ürünlerimizi kullanmaya başlamadan önce kullanma kılavuzumuza mutlaka göz at!
PANEL MODÜLER MOBİLYALAR
(YATAK, YEMEK VE GENÇ ODASI MOBİLYALARI vb.)
- Satın almış olduğun ürünün kurulum işlemleri mutlaka İsmo Mobilya tarafından yapılmalıdır. Bu hizmetin, İsmo Mobilya kurulum ekiplerinin dışında hatalı veya eksik yapılması durumunda ürün garanti kapsamı dışında kalır.
- Ürünlerin kurulum montaj şemaları, kurulum paketi içerisinde yer alır veya siparişe kayıtlı e-posta adresine elektronik ortamda gönderilir. Montaj şemasındaki uyarıları dikkate almalısın.
- Ürünlerin yerinin değiştirilmesi veya farklı bir adrese taşınması durumunda, montajlı olan ürünlerin sökülerek ve ambalajlanarak taşınması tavsiye edilir. Bu konuda İsmo Mobilya sorumluluğu bulunmamaktadır.
- Kullanıma bağlı olarak zamanla ihtiyaç duyulabilecek basit onarım ve ayarlar için İsmo Mobilya Kurulum Ekibi’nden destek alabilirsin.
- Ürünlerini nemli ve ıslak ortamlarda bulundurmamalısın.
- Ürünlerde yonga levha, melamin kaplı yonga levha ve MDF’nin yapısal özelliğinden dolayı bir koku hissedilebilir. Bu durum ürün kalitesiyle alakalı olmayıp, malzemenin yapısından kaynaklanmaktadır. Havalandırma ile giderilebilir.
- Ürünlerde kullanılan kenar bantları kanserojen ağır metal içermez.
- Doğal ahşap ürünlerde ve natürel renkli ürünlerde, ağacın doğallığı nedeniyle ton farklılığı veya renk geçişleri olabilir. Bu durum ahşabın doğallığından kaynaklıdır.
- Montajın doğru yapıldığından emin olmak için kurulum tamamlandıktan sonra mobilyaların monte edilen kısımlarını kontrol etmelisin.
- Almış olduğun ürünleri kullanım amacı dışında kullanmamalısın.
- Satın aldığın ürünleri ısı kaynaklarından (soba, kalorifer v.b.) en az 1,5 metre aralık mesafesinde ve direkt güneş ışığının etkisinden uzak alanlarda kullanmalı ve yerleşimini sağlamalısın.
- Ürünlerini sürükleyerek veya iterek taşımamalısın.
- Ürünlerinin üzerine sıcak materyaller koymamalısın. Mutlaka koruyucu levha veya ısıyı geçirmeyen malzemeler üzerine koymalısın.
- Ürünlerinin üzerine su dökülmesi halinde derhal silmeli ve ürün üzerinde bekletmemelisin.
- Ürünlerinin üzerine kimyasal madde dökülmesi halinde silerek, bastırarak veya ovarak temizlememelisin. Kimyasal üzerine emici özellikli yumuşak bez, peçete, sünger vb. malzemelerle emdirme yöntemiyle sıvıyı temizlemelisin.
- Ürünlerini nemli ve üzerinde sert cisim olmayan yumuşak bez ile temizlemelisin. Çamaşır suyu, amonyak bazlı temizleyici, kolonya, aseton vb. malzemeler kullanmamalısın.
- Ürünlerinin üzerinde sivri uçlu, keskin köşeli alet, aparat vb. eşyaları bırakmamaya özen göstermelisin.
- Mobilyanın üzerindeki aksesuarlarını sürüklememelisin. Bu tarz durumlarda ürün üzerindeki eşyalarını kaldırarak işlem yapmalısın.
- Ürünlerinin üzerine yapışkan esaslı, bant, etiket, çıkartma poster yapıştırmamalısın.
- Elektrik aksamı bulunan ürünlerini uzun süre açık konumda bırakmamalısın.
- Kablo bütünlüğünde incelme, gerilme ve ucu açık olan elektrik aksamlı ürünleri tespit etmen durumunda İsmo Mobilya Müşteri Hizmetlerine bilgi vermelisin.
- Elektrik aksamlı ürünlerinin kurulumu sonrası çalışma kontrolünü mutlaka yapmalısın. Çalışmayan modüller için İsmo Mobilya Kurulum Ekibinden bu durumu teslimat formunda belirtmelerini talep etmelisin.
- Sürgülü kapaklı, çekmeceli, menteşeli ürünlerde fren veya stoplama mekanizmasının kontrolünü yetkili servis ile beraber yapmalısın.
- Sürgülü mekanizmalı ürünlerinin ray, kanal veya konumlandığı yüzeyden çıkması durumunda yetkili servise bilgi vermelisin.
- Hareketli mekanizmaların (sürgü, ray, tekerlek) üzerine, önüne, arkasına işlevini yerine getirmesini engelleyecek cisimleri koymamalısın. İşlevini tam olarak gerçekleştirmeyen mekanizmaları zorlamamalı ve yetkili servise haber vermelisin.
- Hareketli mekanizmalı ürünlerin ile çocukların oynamasına izin vermemelisin.
- Devrilme riski taşıyan şifonyer, yüksek şifonyer, çamaşırlık, konsol, dolap vb. modüller için malzeme paketi içerisinde bulunan duvar bağlantı aparatını İsmo Mobilya Kurulum Ekibine monte ettirmelisin. Bağlantı montajının yapılmaması müşterimizin sorumluluğundadır.
- Çoklu çekmece bulunan modüllerin kullanımında tüm çekmeceleri aynı anda açık durumda bulundurmamalısın.
- Birden fazla kulp bulunan çekmeceli ürünlerde, denge problemi yaşamamak ve mekanizmadan kurtulmasını önlemek için her iki kulbu birden kullanmalısın.
- Kurulumu yapılan ürünün zemine tam oturduğundan ve sallanmadığından emin olmalısın.
- Ürünlerin içine ürünlerin dengesini bozabilecek ağırlıktaki cisimleri koymamalısın.
- Kitaplık, TV ünitesi, konsol, dolap vb. ürünlerde birden fazla raf olması durumunda ağır olan eşyaları en alt rafa, hafif olanları da üst rafa koymalısın.
- Ürünlerin dengesini bozacak ağırlıkta veya uzunlukta cisimleri ürüne dayamamalısın.
- Montajı duvara yapılan ürünlerde, duvarın arkasında klima hattı, elektrik veya su tesisatı v.b. varsa, İsmo Mobilya Kurulum Ekibini önceden bilgilendirmelisin. Bilgi verilmediği durumlarda sorumluluk müşteriye aittir.
- Açılır masalarda kitabeyi kaldırdıktan sonra hızlı bırakmamalısın.
- Masaları sürüklemeden, alt kayıtlarından taşımalısın.
- Açılır masaları kitabe açıkken taşımamalısın.
- Masaların üzerine çıkmamalısın.
- Karyolanı ıslak, nemli ve rutubetli ortamda kullanmamalısın.
- Karyolanı temizlik ve yer değiştirme esnasında sürüklememelisin.
- Karyolaların yan ve ön traverslerine oturmamalısın.
- Sandıklı ve bazalı karyolaların kullanımında emniyet kilidini mutlaka kilitli tutmalısın.
- Karyola içerisinde olan bazanın kapağını yukarı kaldırdıktan sonra kapak emniyet kilitlerini kullanmalısın. Bazanın kapağını aşağı indirirken emniyet kilidini açıp öyle kapatmalısın.
- Sandıklı ve bazalı karyolalarda başını sandık kısmında bulundurmadan işlem yapmalısın.
- Bazalı ve sandıklı karyolaların kullanımı esnasında çocukları karyola çevresinde bulundurmamalısın.
- Çift kişilik bazalı ve sandıklı karyolalarda her iki kapağı da aynı anda açıp kapatmalısın. Karyola üzerine koyacağın yatağın ağırlığı ile baza piston gücünün doğru oranda olduğunu kontrol etmelisin. Piston gücünün üstünde koyacağın orantısız yatak, pistonların bozulmasına ve kullanım zorluğuna sebebiyet verir.
- Bazalı ve sandıklı karyolaların içerisine girerek eşya yerleşimi yapmamalısın.
- Sandalyeleri ve koltukları kullanım amacı dışında kullanmamalısın.
- Sandalye kullanımında tüm yükün iki ayak üzerinde olduğu şekilde ürünü kullanmamalısın. Ağırlık dört ayak üzerinde olacak şekilde kullanmalısın.
- Sandalyelerini ve koltuklarını sürükleyerek değil, kaldırarak taşımalısın.
- Ürünlerde bulunan, aksesuar, ayak, kulp v.b. metal ürünleri asidik, alkol bazlı ve granüllü temizleyici kimyasallar ile temizlememelisin.
- Taşınma durumunda, koltukların ayaklarını sökerek taşımalısın. Ayakları demonte olabilen ürünlerin ayakları mutlaka sökülmeli, demonte olmayan ürünlerin ise ayakları çok iyi şekilde paketlenerek muhafaza edilmelidir.
- Cam ve ayna yüzeyli mobilyalar için kullanım sırasında yüzey çiziklerinin oluşmaması için ürünlerin altında keçe vb. koruyucu ara malzemeler kullanılmalıdır.
- Cam ve ayna yüzeylerinin temizliği yumuşak bezle yapılmalı, fırça ve aşındırıcı malzemelerin kullanımından kaçınılmalıdır. Temizlik yaptığın bezin ıslak olmamasına dikkat etmelisin. Üründe bozulmalar oluşmaması için nemli bir bez kullanılmalıdır.
KOLTUK GRUBU
- Ürününü aşırı nemli ve tozlu ortamlarda bırakmamaya dikkat etmelisin. Ürünün uzun süre bu şekilde kalması, küflenme ve lekelenme gibi problemlere sebep olabilir.
- Ürününü uzun süre kullanmayacaksan, üzerini bir bez ile tamamen örterek tozdan ve güneş ışığından korumalısın.
- Ürününde demonte olan parçalar varsa, taşınma esnasında bu parçaların sökülmesi sana kolaylık sağlayacaktır.
- Çocukların hareketli parçalarla oynamalarına ve kullanmalarına izin vermemelisin.
- Yatak gibi mekanizmaların kullanımı sırasında, üründe bulunan bazı metal aksesuarlar (yatak kulpu, mekanizma, metal iskelet vb.) açığa çıkabilir ve bu parçalar çarpma, takılma gibi durumlarla vücuduna zarar verebilir. Ürününde bulunabilecek sert ve sivri bölgeler de aynı zararı verebilir. Bu konuda dikkatli olmalısın. Özellikle çocukları ve evcil hayvanları mekanizmalı ürünlerden uzak tutmalısın.
- Ürün üzerinde dikişten veya kumaştan çıkmış iplik ucu görürsen çekerek koparmamalısın. Kumaşa zarar vermeden alt tarafından makasla kesmeni öneriyoruz.
- Ürününü şiddetli darbelerden korumalısın. Sert ve şiddetli darbeler, kumaşta yırtılmaya, ahşap bölgelerde kırılmaya, mekanizmada eğilmeye, yaylarda çökmeye vb. sebep olabilir.
- Sert ve sivri cisimlerin kumaşa takılmamasına dikkat etmelisin.
- Evcil hayvanın varsa, ürünün kumaşına, ahşap parçalarına vs. zarar vermemesine dikkat etmelisin. Aksi takdirde hem ürünün hem de evcil hayvanın için olumsuz sonuçlar doğurabilir.
- Ahşap ayaklı ürünlerin üzerinde bulunduğu halı, kilim gibi yer döşemelerini temizleyeceğin zaman ürünü kaldırmalı veya ayaklarının ıslanmamasına dikkat etmelisin. Aksi takdirde kullandığın temizlik malzemeleri, ahşap boyasına zarar verebilir ve yer döşemene ürünün boyası çıkabilir.
- Kullanıma bağlı zamanla oluşabilecek, ürünlere göre değişiklik gösterebilecek, basit onarım gerektiren detay ayarlarda yetkili servisimizden yardım istemelisin.
- Şönil, flok, alkantra gibi havlı kumaşlarda, kullanımdan dolayı havlar bir yöne doğru yatabilir ve kumaşta renk farkı varmış gibi algılanabilir. Bu durumun kumaş kalitesiyle bir ilgisi yoktur, kumaşın doğal yapısının bir sonucudur.
- Farklı üretim tarihli kumaş ve derilerde ton farklılıkları olması normaldir ve tüm dünyada kabul edilmektedir. Ürününe ek bir parça istediğinde veya kumaşın bir kısmı herhangi bir sebeple değiştirildiğinde, eski-yeni kumaş ve deri arasında ton farklılıkları olabilir.
- Ahşap kullanılan ürünlerde, ahşaplar arasında renk ve desen farkı olabilir. Tüm ahşaplara aynı işlem uygulandığı halde, ahşabın tabii özellikleri gereği farklı görünümler, ton farklılıkları v.b. ortaya çıkabilir. Ağacın yaşı, damar yapısı, yetiştiği iklim gibi sebeplere dayanan bu durum bir hata değildir.
- Farklı modellerde değişik döşeme teknikleri (kılıflı, kapitoneli ve gergin döşeme v.b.) kullanılmaktadır. Bundan dolayı bazı modellerde oluşan bolluk veya gerginlik o modelin özellikleri arasında yer almaktadır.
- Mekanizmalı ürünlerde, mekanizmanın çalışmasından kaynaklanan fakat aşırı olmayan birtakım sesler çıkabilir.
- Ürünlerde kullanılan yarı mamullerin yeni olmalarından dolayı mekan içerisinde geçici bir koku oluşabilir.
- Kolçakların ve koltuğun sırt kısmının üzerine çıkmamalısın, üzerine çıkarak tablo asma, perde söküp takma gibi işlemler yapmamalısın.
- Koltuk kumaşlarını elektrikli süpürge ile son güçte süpürmemelisin. Elektrik süpürgesinin koltuk süpürme başlığını kullanmalısın. Süpürgenin tam güçte çalışması, kumaş gözeneklerinden, kumaşın altında bulunan elyafın yukarı çıkmasına ve bu durum da kumaşta ton farkı ve kumaşta tüylenme oluşmasına sebep olur.
- Keten ve pamuk içeren ürünler zamanla kullanımdan kaynaklı pamuklanma ve tüylenme yapabilir. Bu durum kullanılan pamuk ve keten kumaşın yapısından kaynaklanmaktadır. Oluşan pamuklanma ve tüylenmeleri tüy/tiftik toplama makineleriyle temizleyebilirsin.
GARANTİ BELGESİ
1.Garanti süresi, malın teslim tarihinden itibaren başlar ve 2 (iki) yıldır.
2. Malın bütün parçaları dahil olmak üzere tamamı garanti kapsamındadır.
3. Malın ayıplı olduğunun anlaşılması durumunda tüketici, 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunun 11 inci maddesinde yer alan; Sözleşmeden dönme, Satış bedelinden indirim isteme, Ücretsiz onarılmasını isteme, Satılanın ayıpsız bir misli ile değiştirilmesini isteme haklarından birini kullanabilir.
4. Tüketicinin bu haklardan ücretsiz onarım hakkını seçmesi durumunda satıcı; işçilik masrafı, değiştirilen parça bedeli ya da başka herhangi bir ad altında hiçbir ücret talep etmeksizin malın onarımını yapmak veya yaptırmakla yükümlüdür.
5. Tüketicinin, ücretsiz onarım hakkını kullanması halinde malın;
– Garanti süresi içinde tekrar arızalanması,
– Tamiri için gereken azami sürenin aşılması,
– Tamirinin mümkün olmadığının, yetkili servis istasyonu, satıcı, üretici veya ithalatçı tarafından bir raporla belirlenmesi durumlarında; tüketici malın bedel iadesini, ayıp oranında bedel indirimini veya imkân varsa malın ayıpsız misli ile değiştirilmesini satıcıdan talep edebilir. Satıcı, tüketicinin talebini reddedemez.
6. Malın tamir süresi 20 iş gününü geçemez. Bu süre, garanti süresi içerisinde mala ilişkin arızanın yetkili servis istasyonuna veya satıcıya bildirimi tarihinde, garanti süresi dışında ise malın yetkili servis istasyonuna teslim tarihinden itibaren başlar.
7. Malın kullanım esaslarına aykırı kullanılmasından kaynaklanan arızalar garanti kapsamı dışındadır.
8. Tüketici, garantiden doğan haklarının kullanılması ile ilgili olarak çıkabilecek uyuşmazlıklarda yerleşim yerinin bulunduğu veya tüketici işleminin yapıldığı yerdeki Tüketici Hakem Heyetine veya Tüketici Mahkemesine başvurabilir.
- Garanti Şartları
(1) Malın ayıplı olduğunun anlaşılması durumunda tüketici;
a) Satılanı geri vermeye hazır olduğunu bildirerek sözleşmeden dönme,
b) Satılanı alıkoyup ayıp oranında satış bedelinden indirim isteme,
c) Aşırı bir masraf gerektirmediği takdirde, bütün masrafları satıcıya ait olmak üzere satılanın ücretsiz onarılmasını isteme,
ç) İmkân varsa, satılanın ayıpsız bir misli ile değiştirilmesini isteme, seçimlik haklarından birini kullanabilir. Satıcı, tüketicinin tercih ettiği bu talebi yerine getirmekle yükümlüdür.